Obiekt

Tytuł: Kryteria użyteczności sterowniczej pytań dydaktycznych w procesie nauczania i uczenia się literatury

Autor:

Biłos, Edward

Data wydania:

1987

Typ zasobu:

artykuł

Współtwórca:

Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.

Tytuł publikacji grupowej:

Dydaktyka Literatury, 8

Streszczenie:

Cele, do których dąży nauczyciel i uczniowie w procesie nauczania i uczenia się literatury, spełniają bardzo ważną rolę w wartościowaniu osiąganych wyników. Wartościowanie to polega na przypisywaniu wspomnianym wynikom pewnej wartości subiektywnej, czyli użyteczności. Użyteczność zaś odgrywa kluczową rolę w sterowaniu przebiegiem procesu interrogacji dydaktycznej autor rozumie zależności między pytaniami formułowanymi przez nauczyciela a pytaniami formułowanymi przez ucznia, jakie zachodzą podczas rozwiązywania problemów określonych utworów literackich. ; Natomiast sterowaniem nazywa on te czynności w dynamicznie zmiennych sytuacjach dydaktycznych, które zapewniają utrzymywanie, mimo wielu zakłóceń, kierunku do wytyczonego celu. Uwzględniając związki między organizowaniem, kierowaniem, regulowaniem oraz sterowaniem autor omawia takie kryteria użyteczności sterowniczej pytań, jak światopoglądowość, informacyjność, problemowość, systemowość i trafność.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ; Zielona Góra: Kuratorium Oświaty i Wychowania

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:zbc.uz.zgora.pl:50724

Strony:

67-81

Źródło:

Dydaktyka Literatury, tom 8

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2019-01-15

Data dodania obiektu:

2019-01-15

Liczba wyświetleń treści obiektu:

81

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://www.zbc.uz.zgora.pl/publication/59002

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji