Struktura obiektu
Autor:

Wawryk, Lidia

Współtwórca:

Miłkowska, Grażyna - red.

Tytuł:

Oblicze agresji zielonogórskich gimnazjalistów = Aggression in Zielona Góra`s middle school students

Tytuł publikacji grupowej:

Rocznik Lubuski, 36

Temat i słowa kluczowe:

szkolnictwo ponadpodstawowe ; gimnazjaliści ; agresja ; Zielona Góra

Streszczenie:

W ostatnich latach zachowania agresywne stały się przedmiotem badań, obserwacji i analiz badaczy z różnych dziedzin. Zjawisko to okazało się poważnym problemem w polskich szkołach, zwłaszcza w szkołach gimnazjalnych. W artykule przedstawiono wyniki badania przeprowadzonego wśród uczniów szkół gimnazjalnych z Zielonej Góry. Badanie koncentrowało się na natężeniu i cechach jakościowych zespołu agresji. Podjęto próbę zidentyfikowania trzech rodzajów wskaźników: natężenia poszczególnych kategorii zachowań, ogólnego natężenia zespołu agresji oraz kierunku agresji u nastolatków.

Abstract:

In the last few years aggressive behavior has become the subject of studies, observation and analysis by researchers from diverse areas. This phenomenon turned out to be a major problem in Polish schools, most notably in middle ones. This paper presents the results of a study carried out among middle schools students from Zielona Gora. The study focused on the intensity and qualitative characteristics of the aggression syndrome. An attempt is made to identify three kinds of indices: the intensity of respective behavior categories, general aggression syndrome intensity, and aggression direction in teenagers.

Wydawca:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe

Data wydania:

2010

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Strony:

151-159

Źródło:

Rocznik Lubuski, tom 36, część 1

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

×

Cytowanie

Styl cytowania: