Object structure

Creator:

Šimik, Ondřej

Contributor:

Magda-Adamowicz, Marzenna - red. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red.

Title:

The use of social networking website containing visual materials in education = Wykorzystanie społecznościowego serwisu materiałów wizualnych w edukacji

Group publication title:

Rocznik Lubuski, 43

Subject and Keywords:

Pinterest ; edukacja ; technologie informacyjne ; technologie komunikacyjne ; kształcenie zintegrowane ; szkolnictwo podstawowe ; education ; communication technologies ; information technologies ; integrated education ; primary school

Abstract_pl:

W artykule opisane zostały możliwości wykorzystania w edukacji internetowego serwisu społecznościowego Pinterest, przeznaczonego do kolekcjonowania treści wizualnych. Pinterest jest zbiorem wirtualnych tablic ze zdjęciami udostępnianymi przez użytkowników serwisu. Publikowane obrazy ("piny") można grupować i kategoryzować według rożnych kryteriów. Zgromadzone w ten sposób zasoby stanowić mogą katalog inspiracji i pomysłów również dla edukacji. W artykule pokazane zostały sposoby wykorzystania serwisu w nauczaniu przedmiotów kształcenia zintegrowanego w szkole podstawowej. Wskazane zostały kompetencje uczniów, które można rozwijać za pomocą tego narzędzia i cele kształcenia, które w tym procesie są realizowane.

Abstract:

The article describes possibilities of using the networking website Pinterest (designed for collecting visual content) in education. Pinterest is a collection of virtual boards with photos shared by its users. The shared pictures ("pins") can be grouped and categorized along different criteria. The collected resources can be catalogues of inspiration and ideas also in education. The article presents the possible ways of using the website in teaching integrated subjects in primary schools. It also shows pupils? competences which can be developed with the use of the website and the educational aims which are realised in this process.

Publisher:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Date:

2017

Resource Type:

artykuł

Format:

application/pdf

Pages:

203-214

Source:

Rocznik Lubuski, tom 43, część 1

Language:

eng

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego