Object structure

Creator:

Sajdak, Anna

Contributor:

Magda-Adamowicz, Marzenna - red. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red.

Title:

Aktywizowanie uczniów w poszerzonym środowisku uczenia się - możliwości wykorzystania forum dyskusyjnego = Activating students in extended learning environment - possibilities of using a discussion forum

Group publication title:

Rocznik Lubuski, 43

Subject and Keywords:

uczenie się ; e-learning ; forum dyskusyjne ; learning ; discussion forums

Abstract_pl:

Artykuł pokazuje możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w procesie kształcenia na przykładzie moderowania forum dyskusyjnego na platformie zdalnego nauczania. Autorka, korzystając z własnych doświadczeń oraz dokonując pewnego fenomenologicznego wglądu we własną praktykę, konstruuje pewne wskazówki praktyczne, pozwalające na aktywizowanie osób uczących się za pomocą prowadzenia dyskusji w wirtualnej przestrzeni. ; Poruszona problematyka dotyka zatem kwestii samego rozpoczęcia forum, jego celowości i przydatności, doboru tematu, postawienia pytań, radzenia sobie z pułapkami moderowania forum, aktywizowaniem jego uczestników, wreszcie kwestii zakończenia dyskusji. Taki sposób aktywnego aranżowania przestrzeni uczenia się oraz aktywizowania osob uczących się wpisuje się w paradygmatyczną zmianę dydaktyczną, opisaną formułą the shift from teaching to learning, którą to autorka rozszerza przez dodanie . . . and e-learning.

Abstract:

The article presents the possibilities of using information and communication technologies in the teaching process on the example of moderating a discussion forum on an e-learning platform. The author, using her own experience and a phenomenological insight into her own practice, gives practical tips on how to activate persons learning by conducting a discussion in virtual space. ; The addressed issues comprise tips on the aims and usefulness of a forum; as well as on how to: start a forum, choose the topic, ask questions, deal with the traps of forum moderation, activate its participants, finally, end a discussion. Such a way of active arrangement of learning space and activation of learners fits in with the paradigmatic didactic change described by the formula the shift from teaching to learning, which the author of this article expands by adding and e-learning.

Publisher:

Zielona Góra: Lubuskie Towarzystwo Naukowe ; Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Psychologii i Socjologii

Date:

2017

Resource Type:

artykuł

Format:

application/pdf

Pages:

163-174

Source:

Rocznik Lubuski, tom 43, część 1

Language:

pol

Rights:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego