Struktura obiektu

Autor:

Walak, Bogumiła

Współtwórca:

Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.

Tytuł:

Rola ilustracji w literaturze dziecięcej i jej psychologiczne uwarunkowania w rozwoju dziecka = The role of illustration in children`s literature and its psychological conditions in child development

Tytuł publikacji grupowej:

Dziecko/uczeń

Temat i słowa kluczowe:

ilustracja książkowa ; estetyka ; artyzm ; emocje ; komizm w ilustracji ; dobór ilustracji ; imprinting ; book illustration ; aesthetics ; artistry ; emotions ; humour in illustrations ; choice of illustrations

Streszczenie:

Artykuł porusza istotne kwestie na temat roli ilustracji w literaturze dziecięcej i jej psychologicznych uwarunkowań. Ukazane są zagadnienia odnoszące się do percepcji dziecka: jego myślenia, spostrzegania, wyobraźni, emocji, wychowania estetycznego, podrzędności tekstu wobec ilustracji, komizmu ilustracji na nastrój dziecka. Powyższe rozważania autorka rozpatruje w oparciu o poszczególne etapy rozwoju dziecka.

Abstract:

The article raises important issues of the role of illustrations in children`s literature and its psychological conditions. Shown are the issues relating to the child`s perception: his/her thinking, perception, imagination, emotions, aesthetic education, text being subordinated to the illustration, the influence of the humour in illustration on the child`s mood. The author examines the above-listed considerations on the basis of the various stages of child`s development.

Wydawca:

Zielona Góra ; Skarbona: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

Strony:

43-60

Źródło:

Dziecko/uczeń - edukacja artystyczna - terapia

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego