Struktura obiektu

Autor:

Klimas-Kuchtowa, Ewa

Współtwórca:

Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk.

Tytuł:

Znaczenie okresu prenatalnego dla kształtowania się doświadczenia indywidualnego człowieka = The role of prenatal period for individual experience

Tytuł publikacji grupowej:

Dziecko/uczeń

Temat i słowa kluczowe:

słuch w okresie prenatalnym ; doświadczenie indywidualne ; pamięć autobiograficzna ; aural perception during prenatal period ; individual experience ; autobiographical memory

Streszczenie:

W popularnej opinii doświadczenie indywidualne zaczyna kształtować się w momencie kiedy w sposób zamierzony osiągamy dostęp do pamięci autobiograficznej. Istnieje tymczasem wiele naukowych dowodów podkreślających znaczenie okresu prenatalnego dla tego procesu. Ponieważ jednym z pierwszych zmysłów gotowych do odbioru bodźców jest ucho, staje się ono także pierwszym źródłem naszego indywidualnego doświadczenia od wczesnych tygodni życia wewnątrzmacicznego. ; O tym właśnie opowiada niniejsza praca, podkreślając stymulujące znaczenie najbliższego otoczenia nienarodzonego jeszcze dziecka dla budowania jego poczucia tożsamości na bazie rozwijającej się i usamodzielniającej konstytucjonalnej odrębności, decydującej o indywidualnym, niepowtarzalnym "ja" każdego z nas.

Abstract:

It is the common opinion that our individual experience has its beginning at the time when we get intentional admission to our autobiographical memory. On the other hand there are scientific evidences that prenatal period is very important for this process. Because an ear is one of the first senses that develops during human prenatal development it a very important source of our individual experience. ; This is a main idea of presented paper. Our early aural perception is a base for creation our identity connected with a physical separateness what decides abort unquotable "ego" each of us.

Wydawca:

Zielona Góra ; Skarbona: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów

Data wydania:

2016

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

Strony:

15-25

Źródło:

Dziecko/uczeń - edukacja artystyczna - terapia

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego