Struktura obiektu

Autor:

Siemież, Małgorzata B.

Współtwórca:

Kataryńczuk-Mania, Lidia - red. nauk. ; Pasterniak-Kobyłecka, Ewa - red nauk.

Tytuł:

Bajka w życiu dziecka = A fairy tail in the life of a child

Tytuł publikacji grupowej:

Dziecko i nauczyciel w kulturze artystycznej

Temat i słowa kluczowe:

bajka ; dziecko ; rozwój emocjonalny ; uważność ; story ; child ; emotional development ; mindfulness

Streszczenie:

W niniejszym referacie autorka, na przykładzie kilku bajek, zastanawia się w jakim stopniu wpływają one na najmłodszego czytelnika. Dzięki właściwie dobranym bajkom dziecko kształtuje swoją osobowość. Chętnie utożsamia się z bajkowymi postaciami, wchodzi w rolę głównych bohaterów by zaspokoić swoją ciekawość, odpowiedzieć na nurtujące pytania i znaleźć najlepsze rozwiązanie własnych problemów. ; Bajka upraszcza to, co wydaje się trudne i niezrozumiałe, dodaje sił i wiary w siebie, dlatego może i powinna odegrać ważną rolę w życiu każdego dziecka.

Abstract:

In this paper the author on a number of fairy tales wonders to what extent they affect the youngest reader. By selecting the appropriate fables and reading them to a child usually a boy or a girl shapes its personality. He/she willingly identifi es himself/herself with fairytale characters, then he/she enters into the role of the main characters for diff erent reasons. ; It can be done to satisfy his/her curiosity, to answer questions and fi nd the best solution to his/her own problems. The fairy tale simplifi es what seems diffi cult and incomprehensible. It adds strength and self-confi dence, that is why fairy tales can and should play an important role in the life of every child.

Wydawca:

Zielona Góra ; Skarbona: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów

Data wydania:

2017

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

Strony:

151-162

Źródło:

Dziecko i nauczyciel w kulturze artystycznej

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego