Struktura obiektu

Autor:

Obuchowicz, Andrzej ; D'Souza, Kelwyn A. ; Banaszak, Zbigniew

Współtwórca:

Logemann, Hartmut - red. ; Townley, Stuart - red.

Tytuł:

An algebraic approach to modelling and performance optimisation of a traffic route system

Podtytuł:

Recent Developments in Control Theory

Tytuł publikacji grupowej:

AMCS, volume 8 (1998)

Temat i słowa kluczowe:

sterowanie ; sterowanie-teoria ; sztuczna inteligencja ; matematyka stosowana ; informatyka

Abstract:

An algebraic approach to performance optimisation of collision-free traffic route systems is presented. The proposed models take into account traffic conditions in a wide area and react to the dynamic nature of the traffic flow. The adjustment of traffic-signal timings to minimise the total travel time through a city is considered. ; The approach is based on the (max, +) and (min, +) algebras which provide a framework to build an executable performance-oriented model for sequential and repetitive processes like a set of signalised intersections coordinating the traffic access to the routes through a sequence of signal timings. The concept of a quasi-rendez-vous synchronisation mechanism of processes is introduced. A computer example is provided in the final part of the paper to illustrate the effectiveness of the approach.

Wydawca:

Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski

Data wydania:

1998

Typ zasobu:

artykuł

Strony:

335-365

Źródło:

AMCS, volume 8, number 2 (1998) ; kliknij tutaj, żeby przejść

Jezyk:

eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego