Struktura obiektu

Autor:

Haber, Lesław H.

Współtwórca:

Moczulska, Marta - red. ; Preston, Peter- red. jęz. ; Stankiewicz, Janina - red. nacz. ; Zmyślony, Roman - red. statyst. ; Adamczyk, Janusz- red. ; Skalik, Jan - red.

Tytuł:

Mobile Network Leader: A New Role of the Leader in Corporate Management = Mobilny lider sieci ? nowa rola menedżera w zarządzaniu firmą

Tytuł publikacji grupowej:

Management, Vol. 19 (2015)

Temat i słowa kluczowe:

sieciowy system zarządzania ; lider zmian ; mobilny lider sieci ; moc sprawcza ; kapitał relacyjny ; network management systems ; change leader ; mobile network leader ; causative power ; Relational capital

Streszczenie:

Celem artykułu było przedstawienie ewolucji systemów zarządzania od funkcjonalnego poprzez procesowy na sieciowym kończąc. System sieciowego zarządzania wymaga nowych rozwiązań organizacyjnych związanych z realizacją funkcji zewnętrznych w zarządzaniu, skierowanych na pozyskiwanie z otoczenia interesariuszy, traktowanych w kategoriach kapitału relacyjnego. ; Wymaga to również nowych umiejętności, nowych uzdolnień, od menedżerów-mobilnych liderów sieci, a szczególnie ważne są: wiedza, umiejętności i kompetencje w pozyskiwaniu kapitału relacyjnego, którego posiadanie świadczy o ważnej pozycji firmy na konkurencyjnym rynku. Zwrócono uwagę na znaczenie cech osobowych mobilnych liderów sieci z punktu widzenia mocy sprawczej w pozyskiwaniu kapitału relacyjnego. Wskazano, że nie każdy mobilny lider sieci może posiadać określone predyspozycje osobowe w ich realizowaniu.

Abstract:

The purpose of this paper was to present the management system evolution, from functional to process to network management. The network management system requires new organizational solutions associated with the fulfilment of external functions in management, directed at the acquisition of stakeholders from the environment who are treated as relational capital. ; That also requires new skills and competences in searching for relational capital. Possession of that type of capital indicates the importance of a company on a competitive market. The author pointed out the significance of the mobile network leaders? personal traits, from the viewpoint of their causative power in searching for relational capital. It was pointed out that not every mobile network leader may possess specific personal capabilities to attain relevant objectives.

Wydawca:

Zielona Góra: Faculty of Economics and Management Press

Data wydania:

2015

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

10.1515/manment-2015-0014

Strony:

67-83

Źródło:

Management, vol. 19, no 2 (2015)

Jezyk:

eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego