Creator:
Contributor:
Pasterniak, Wojciech (1935-2018 ) - red.
Title:
Geneza, aktualny stan badań i kierunki ewolucji supernauczania
Group publication title:
Subject and Keywords:
supernauczanie ; sugestopedia ; dydaktyka
Abstract_pl:
Czym jest supernauczanie? Zwykle przyjmuje się, iż jest to bezstresowy systemnauczania umożliwiający uzyskiwanie nadefektów uczenia się. O nadefektach uczenia się możemy mówić wówczas, gdy skutek pojmowany jako zmiana w uczniujest większy od wywołującej ją przyczyny. ; Stan taki można osiągnąć w warunkachsynchronizacji funkcji fal mózgowych lewej i prawej półkuli (cykl fal alfa), relaksacji, wizualizacji, afirmacji i otwartości na doświadczenie sugestopedyczne. Tym samym podkreśla się tu szczególny udział sugestii w doświadczeniu edukacyjnym, a samo supernauczanie nazywa się często nauczaniem sugestopedycznym. Sam termin "sugestopedia" oznacza pedagogikę opartą na wykorzystaniu sugestii w procesie kształcenia.
Publisher:
Zielona Góra: Wyższa Szkoła Pedagogiczna