Struktura obiektu

Autor:

Rapacz, Andrzej ; Michalska-Dudek, Izabela

Współtwórca:

Moczulska, Marta - red. ; Preston, Peter- red. jęz. ; Stankiewicz, Janina - red. nacz. ; Zmyślony, Roman - red. statyst. ; Adamczyk, Janusz- red. ; Skalik, Jan - red.

Tytuł:

Determinants, advantages and threats resulting from application of the relationship marketing concept and CRM technology in maintaining customer Loyalty in Travel Offices in Poland = Zastosowanie koncepcji marketingu relacji oraz technologii CRM w utrzymaniu lojalności klientów biur podróży w Polsce

Tytuł publikacji grupowej:

Management, Vol. 17 (2013)

Temat i słowa kluczowe:

marketing relacji ; system klasy CRM ; biura podróży ; relationship marketing ; CRM system ; travel office

Streszczenie:

W niniejszym artykule przedstawiono koncepcję marketingu relacji, scharakteryzowano istotę systemów klasy CRM, a także podstawowe korzyści oraz zagrożenia związane z ich wdrażaniem. Przedstawiono również wyniki badań ankietowych, które pozwoliły na ocenę stopnia znajomości oraz wykorzystania koncepcji marketingu relacji oraz związanej z nią technologii klasy CRM w biurach podróży działających na polskim rynku. Ponadto przeprowadzone badania pozwoliły na identyfikację podstawowych korzyści oraz zagrożeń związanych z wdrażaniem tych rozwiązań w biurach podróży.

Abstract:

In this paper, there are presented both the essence of the relationship marketing concept and the characteristics of CRM class systems, as well as basic advantages and threats resulting from their implementation. There are also described results of the questionnaire survey, which estimated the awareness and level of application of marketing relationship concept and CRM technology in functioning of travel offices in Poland. Conducted survey results allowed for an assessment of the crucial component of the study becomes an identification of benefits and concerns related to implementing these solutions by travel offices.

Wydawca:

Zielona Góra: Faculty of Economics and Management Press

Data wydania:

2013

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

DOI:

10.2478/manment-2013-0065

Strony:

197-211

Źródło:

Management, vol. 17, no 2 (2013)

Jezyk:

eng

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego