Struktura obiektu
Autor:

Gołubiew-Konieczna, Monika

Współtwórca:

Janiszewska-Nieścioruk, Zdzisława - red. nauk.

Tytuł:

Projekt "Sieć wsparcia procesu inkluzji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością słuchu w Gdańsku" jako alternatywa rozwiązań dla Specjalistycznego Centrum Wspierania Edukacji Włączającej = The project "Support network for the inclusion of children and young people with hearing impairments in Gdańsk" as an alternative solution to the Specialised Centre for Supporting Inclusive Education

Tytuł publikacji grupowej:

Osoby z niepełnosprawnościami...

Temat i słowa kluczowe:

dzieci i młodzież z niepełnosprawnością słuchu ; edukacja włączająca ; Specjalistyczne Centrum Wspierania Edukacji Włączającej (SCWEW) ; children and young people with hearing impairments ; inclusive education ; Specialist Centre for Supporting Inclusive Education

Streszczenie:

Bardzo duża grupa uczniów z różnego rodzaju niepełnosprawnościami uczęszcza do szkół i placówek ogólnodostępnych, ale potrzebuje tam wsparcia w procesie swojej edukacji. Dotyczy to także uczniów z niepełnosprawnością słuchu. W swoim artykule autorka przedstawia dzieci i młodzież z niepełnosprawnością słuchu jako grupę bardzo zróżnicowaną. Prezentuje też możliwe do zastosowania udogodnienia/ułatwienia ich edukacji wynikające z przepisów prawa oświatowego oraz te, które leżą w gestii ich nauczycieli i szkolnych specjalistów. Przedstawia realizowany w Gdańsku Projekt wspierania edukacji inkluzyjnej dzieci i młodzież z niepełnosprawnością słuchu w kontekście wdrażania w polski system oświaty Specjalistycznych Centrów Wspierania Edukacji Włączającej.

Abstract:

A very large group of students with various types of disabilities attend mainstream schools and institutions, but they need support in their education. This also applies to students with hearing impairments. In her article, the author presents children and young people with hearing impairments as a very diverse group. She also presents possible accommodations/facilities for their education resulting from education law provisions and those that are within the remit of their teachers and school specialists. She presents a project implemented in Gdańsk to support the inclusive education of children and young people with hearing impairments in the context of the implementation of Specialised Centres for Supporting Inclusive Education in the Polish education system.

Wydawca:

Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego

Data wydania:

2025

Typ zasobu:

rozdział w książce

Format:

application/pdf

DOI:

kliknij tutaj, żeby przejść

Strony:

175-193

Jezyk:

pol

Prawa do dysponowania publikacją:

Biblioteka Uniwersytetu Zielonogórskiego

×

Cytowanie

Styl cytowania: